Pia Gyllin

View Original

Boost Competence

företag som erbjuder utbildningar inom kommunikation och ledarskap

All inclusive (branding, hemsida, fotografering och copywriting)

Företagets grundare Anna Källman kontaktade mig för en hemsida, men det hela slutade med en total re-brand där vi utöver att bygga en hemsida tog fram nya typsnitt, färgpalett och en sprillans ny logga som passar bättre ihop med Annas varumärke.

Ledorden för varumärket är exklusivt och stilrent – och att det ska förmedla kvalitet, kompetens och förtroende.

Anna hade en färgpalett som hon tagit fram sedan tidigare. Färgerna var olika blå och olika beigea toner, men utifrån den drömkund Anna beskrev i våra samtal behövde vi ta fram en färgpalett med mer “vuxna” nyanser av dessa färger.

Sagt och gjort tog vi tag i loggan också. Anna själv drogs till serifer (alltså typsnitt med “fötter”, som de bokstäver du läser just nu), vilket passade bra även till hennes kund eftersom serifer anses mer traditionella och klassiska än sans serifer (typsnitt utan “fötter” som är mer moderna och raka i sitt utseende).

Med ett serif-typsnitt som givet val ville jag sedan förmedla känslan av ett lyft (en boost) genom att “lyfta” den mittersta bokstaven i Boost, för att på så sätt skapa en uppåtgående rörelse i ordet – utan att för den sakens skull inkräkta för mycket på den stilrena känslan Anna ville åt.

“Pia hjälpte mig att skapa en FANTASTISK logga som utstrålar precis det jag vill att den ska utstråla. Jag har redan fått feedback från kunder om att de tycker den är så snygg och det tycker jag själv också. Min logga gör mig stolt och kommunicerar det jag vill att den ska kommunicera: kvalitet! När Pia först visade mig loggan var känslan omedelbar, jag blev oerhört lycklig av att se den och fällde till och med en lyckotår - för en logga! Det hade jag inte förväntat mig.”

– Anna Källman, Boost Competence

För att se den samlade bilden av Annas re-brand kan du kolla på hennes hemsida.